Wednesday, September 7, 2011

kenapa aku berdoa..

Assalamualaikum wbt,

salam sejahtera sahabat sekalian, tiba2 teringat pula zaman-zaman sewaktu aku disaluti jahiliyah yang pekat. sangat pekat sehingga aku rasa aku akan mati dalam keadaan yang sangat hina. Aku buat macam-macam perkara dunia yang menjanjikan keseronokan palsu, yang akhirnya lenyap ditelan waktu.

perkara Jahiliyah itu apa? kalau ikut zaman Rasulullah ialah menyekutukan Allah dengan menyembah berhala. Tapi aku mestilah tak sembah berhala, dan aku cukup bersyukur yang aku x sembah berhala. Tapi, aku juga tidak beriman waktu itu, hanya memnuhi kekosongan jiwa dengan hiburan, dunia dan keseronokan zahir pada pandangan mata.


Time tu, ingat je Allah, tapi sekadar angin lalu. Syaitan selalu membisikkan, "Tuhan kau dah tak sayang kau, buat apa nak bertaubat" atau " kau ni dah banyak dosa, langsung tak ada harapan nak masuk syurga dah!!" bisikan-bisikan tu menjadi peneman setia saat Pencipta ku aku lupakan hari demi hari.

Padahal hakikatnya sebaliknya. Memang aku berdosa pada saat itu, tapi Allah itu Maha Penyayang. setiap ketika hatiku terdetik saat melakukan dosa. Perasaan bersalah bermain di jiwa sebgai mesej yang Pencipta ku hantar kepadaku. Seronok? boleh la, dalam seketika je, lepas tue jiwa diselubungi pilu dan sepi kembali..

Syaitan itu salah!!! Penciptaku xpernah berhenti menyayangiku. aku bersyukur, kerana Allah masih menggerakkan hatiku untuk berdoa, dan berdoa dan berdoa. DOA seorang pelaku dosa. Tapi aku tetap berdoa dan berdoa dan berdoa. Setiap saat aku berdoa, lepas buat dosa aku berdoa, dalam kesunyian aku berdoa dan di mana-mana aku berdoa. dan doaku hanyalah doa yang sama "yang Allah, berikan aku petunjukMu." kuulang dan kuulang dan kuulang walau masih terpalit jahiliyah dalam jiwa. tapi aku xpernah putus harapan.

dan Alhamdulillah, Tuhanku Maha Mendengar dan Penyayang. Doaku dimakbulkan, petunjuk diberi dan saat ini, bekas pelaku dosa ini terasa sangat dekat denganNya. sangat seronok dan bahagia. Terima Kasih Allah..

jadi, kenapa ragu-ragu untuk berdoa? sedangkan Allah itu Maha Agung. Setiap saat mendengar rintihan hambaNya....... Apa saja dosa yang kau buat, atau kesalahan yang kau rasa dah xmampu nak diselamatkan lagi, mintalah dengan Tuhanmu, Tuhanku iaitu Allah Yang Maha Esa.

Andai diri terasa jauh dari Nya, tadahlah tangan, Mohonlah dari Allah apa sahaja yang kau perlukan dengan keyakinan dalam hati bahawa ALLAH PASTI MENGKABULKAN DOAMU. dengan kesungguhan dan keinginan. Allah, sungguh aku berserah sepenuhnya kepadaMu setelah Engkau memberikan aku nikmat Islam yang sebenar yang xternilai ini.

0 comments:

Post a Comment

 

H3aRt_crIMe!!! Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template