Sunday, April 1, 2012

saya ego

saya tersangat ego. ada seorang kakak yang sangat berkait rapat dengan sejarah hijrah saya. Antara orang-orang yang paling awal memperkenalkan saya dengan Islam yang sebenar. Suatu hari, dia tercakap sesuatu yang sangat menyentuh jiwa saya, sehingga saya xmampu mengawal rasa marah dan kecewa.

saya sangat marah sehingga saya xmampu nak berbicara dengan dia. saya rase malu untuk tunjukkan kekecewaan saya kepadanya. lalu saya mengambil langkah menjauhkan diri darinya. namun sejauh mana saya lari , semakin bayang-bayangnya mengejar.

Jujur, saya memaafkannya, tp saya tersangat ingin dia datang kepada saya, memberikan saya pelukan sama seperti sewaktu saya jahiliyah dahulu, dan berbicara dengan saya akan hal ini dan memberikan penjelasan, bukan hanya melalui pesanan ringkas sms.

Saya sangat ego, sebab saya tidak mahu memulakan bicara hal itu dahulu kepadanya. saya sangat ego, sebab saya rasa dia yang perlu memulakan dahulu dan saya sangat ego sebab saya mengharapkan dia memulakan segalanya dahulu.

Tapi, segala-galanya seolah2 tidak memberikan kesan apa2 kepadanya. dia rilex, cool, maintain dan biasa2 sahaja. beruntung dia, kerana Allah x bebankan fikirannya dengan perkara remeh ini.

Tapi saya? masih macam ni. mengharapkan dia datang pada saya dahulu. egonya saya. Allah, kuatkanlah semangat ku ya Allah. Aku cuma hamba yang lemah, terlalu lemah untuk berhadapan dengan hambaMu yang beramal soleh itu. -__-"

0 comments:

Post a Comment

 

H3aRt_crIMe!!! Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template