Tuesday, April 17, 2012

selimut, bantal, katil, dan cadar.

sebelum tidur, kite tengok dulu ke arah bilik kita. Ngantuk yang teramat sangat dah ni. kita nampak katil, terus kita terjah! wah, bestnye baring. Tapi sejuk la pulak. Mana letak selimut ni? Rupa-rupanya dalam almari lalu diambil dan berbungkus. Mak ai, lagi selesa kot. Tapi... kenapa kepala rasa macam rata je,lah bantal tak ada rupenye. Ambil bantal bilik sebelah la. hehe. Haa... sekarang baru best. Nak tidur dah, bantal, selimut dan katil dah ada dah, mesti syok tido ni... Aik, apasal badan kita gatal-gatal ni? Bedbug?? oh no!!! mana pergi cadar katil ni? huhu. cari-cari, rupa-rupanya roomate tolong basuhkan. Hurm, lapik dengan kain batik je la. Sekarang,barulah boleh tidur dengan selesa.

Huhu, kalau ada bantal, selimut xde sejuk pulak. kalu ade selimut, katil xde, sakit belakang pulak. Kalau katil ade tapi cadar xde, kena bedbug la jawabnye. Selimut, bantal, katil dan cadar: I need U!!

Sebab tanpa anda sume, kita pasti xmampu nk tidur dengan sangat lena. Kenapa citer pasal sume ni pulak kan? nak tidur dah ke?

Haha, kite ibaratkan bantal, selimut, katil dan cadar sebagai sahabat-sahabat kita. Ade kelebihan dan kekurangan masing-masing. Tapi bila semua tu ade dengan kita, maka selesalah kita, kerana semua saling melengkapi :) Jadilah bantal ke, selimut ke, cadar ke atau katil ke yang xmungkin dapat diubah fungsinya, tapi akan menjadikan urusan kita lancar jika semuanya bersama....

0 comments:

Post a Comment

 

H3aRt_crIMe!!! Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template