Monday, April 16, 2012

tak kenal maka tak cinta???

tak kenal maka x cinta. kata-kata tu datang dari orang2 tua nenek moyang kita yang sangat sopan. tapi, bila difikirkan balik, dah kenal pon xmungkin cinta jugak kan..

Kata-kata tu mungkin nak tuju pada hadis Rasulullah iaitu "ada 3 cara yang boleh merapatkan ukhuwah iaitu tidur bersamanya, makan bersamanya dan bermusafir bersamanya (lebih kurang mcm tu lah bunyi nye kan)".

Aku sangat setuju dengan kata-kata itu, sebab sekarang aku dah boleh kenal sahabat2 aku dengan lebih rapat lagi lepas buat 3 benda tue. lagi lama, lagi banyak aku tahu pasal mereka, isi dan kulit.

Semoga perkenalan ini menjadi lebih bermanfaat buatku dan sahabat-sahabatku sekalian...

0 comments:

Post a Comment

 

H3aRt_crIMe!!! Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template